Z Bali do Bengálska: Další obchodní tajemství

Srdečné pozdravy ze Serampore, Indie

Jsem v rodném městě našeho muže v Indii, pana Chatterjee.

Je to město asi hodinu od Kalkaty na břehu řeky Gangy. Chatterjee a jeho syn; Drishtranta provozuje malou továrnu na bavlnu a výrobky z juty.

Právě jsem přijel a celá továrna, třicet pět dělníků, zastavilo práci, aby pozdravili můj příchod, podáním rukou a květinami. Bylo to trochu trapné.

Minulý týden jsem byl na Bali a vyprávěl jsem vám o indonéském Dni nezávislosti, oslavách naší marketingové kanceláře a nechat všechna ta roztomilá želví mláďata volně plavat v divočině. Pokud jste to nestihli, můžete to dohnat zde.

Na březích Gangy.

Ve středu ráno mě Ringo a Bondan odvezou na letiště, s těžkým srdcem odjíždím, protože tolik práce není dokončeno. Ale je čas vyrazit do Indie. Na rozloučenou je oba objímám.

Letiště je mega rušné, je nejvyšší čas cestování, ale překvapivě nestresované a ladně zorganizované i přes davy lidí. Chytil jsem veselý 2-hodinový let Airasia do Kuala Lumpur, kde jsem potřeboval vyřídit imigrační, vyzvednout zavazadla, jít nahoru a odbavit se na můj let do Indie. Pak znovu zrušte imigraci... a do odletu mám pět hodin, takže zamířím do obchodního salonku. Nejlepší v KL je salonek Sama-Sama s vynikajícím bufetem a příjemným pracovním prostorem – kde mohu dohnat kancelářské práce. Můj let je naplánován na odlet ve 22:35 – je téměř načas... Let do Kalkaty je plný indických pracovníků vracejících se domů a několika velmi unavených dovolenkářů, kteří byli také na Bali. Je to staré letadlo, sedadla jsou velmi těsná, je tam spousta plačících miminek a jsou to cca 4 hodiny letu. Myslím, že jsem jediný Evropan v letu. Přijíždím v 1:00 indického času (ale ve skutečnosti ve 4:30 balijského času) docela vyčerpaný.

Imigrační již potřetí do Indie je překvapivě snadné a rychlé. Imigrační úředník vidí, že mám obchodní vízum a ptá se, co dělám, říkám mu textil a dárkové zboží na export do Evropy a on se usměje, podá mi ruku a řekne „Vítejte v Indii“...

Pan Chatterjee na mě čeká venku, vždy je radost ho vidět. Popovídáme si a dobíháme věci, pak mě vezme do nedalekého hotelu. Je brzy, ale Kalkata je plná lidí, co dělají? Provoz je hustý a místo je stejné jako před pandemií, když jsem tu byl naposledy – totální nepořádek. Kulturní střet od krásného opečovávaného Bali, po odpadky a bláto a krávy a nulové děravé cesty. Vždycky si pamatuji, když sem moje žena Coco (z Číny) poprvé přišla, řekla: "Ale je tu tolik lidí, kteří se tu jen poflakují, proč si prostě nemohou uklidit?" To je tak dobrá otázka.

Ale hotel, ve kterém vždy bydlím, je čistý, efektivní a luxusní, jaký v Evropě nikdy nevidíte. Za cenu Travelodge v Traffordu dostanu VIP check-in (ve 2:00), apartmá - hluboká (velmi ceněná) nadýchaná postel. Ráno s Chatterjeem snídáme formou bufetu včetně té nejlepší kompletní anglické snídaně, jakou si dokážete představit. Indie se vyhřívá ve slávě úspěšného přistání na Měsíci a je to obrovský úspěch, Modi je v Jižní Africe na summitu BRICS a jako obvykle sbírá plný kredit za vše dobré, co se v Indii stane. Hmmm... Myslím, že když naše malé auto křupe přes další výmol na cestě do  Serampore....

Moje první dojmy ze Serampore. Tři hráči kriketu v reklamě na banku... bydleli v našem hotelu v Bangalore na poslední cestě do Indie. Týden jsme se otírali u snídaně formou bufetu.

Pak jsem strávil zbytek dne v továrně, kontroloval zásoby a setkal se s přepracovaným týmem pana Chatterjee. Některé ze starých tváří jsou tam - ale od té doby, co pan Chatterjee převzal plnou kontrolu (s naší pomocí vykoupil své obchodní partnery) začátkem tohoto roku - tým se rychle rozšiřuje a místo je plné aktivit.

Zde je obchodní tajemství... Před měsícem jsme ze Španělska poslali karton plný tašek zakoupených v Malaze a okolí. Nejedná se o kopírování, ale o inspiraci a ustavení exportní kvality, kterou potřebujeme. V tomto zapadlém prostředí bez evropské reference je těžké porozumět kvalitě a typu povrchové úpravy, kterou potřebujeme. Byla to ta nejlepší věc vůbec! Zdejší tým prostudoval tyto tašky do posledního stehu a vzal to jako osobní výzvu, aby se tento standard u cenových bodů, které jsme stanovili, staly osobní výzvou. Včera se mi hrdě chlubili svou prací.

Toto je zásadní změna indického myšlení... místo toho, jak levně dokážeme vyrobit tuhle tašku a vyjednávat dolů a dolů... ždímat všechny v řetězci. Teď by to mělo být: Pokusím se to vysvětlit: Toto je cena, kterou chceme zaplatit, takže jak dobrou, krásnou a detailní tašku dokážete vyrobit za tuto cenu. Soutěžte kvalitou ne cenou.

Pan Chatterjee, jeho vedoucí bezpečnosti a produktový manažer mi ukázali kvalitu, které mohou dosáhnout.

Večer jsem ubytován v jediném dobrém hotelu ve městě, otevřel se těsně před pandemií. Dánská taverna... je to historická budova, která byla nedávno zrekonstruována a vrátila se zpět do své původní slávy...

Web vypadá úžasně, ale realita je poněkud jiná. Není to špatné, ale...

Pan Chatterjee, jeho syn a manažer pan Supenu si povídali a popíjeli whisky a konzumovali výběr občerstvení, které přinesl nadšený personál. Zdá se, že jsem jediný host.

Dnes ráno na cestě do továrny jsme se zastavili navštívit tye-barviče.

Tito podnikaví kluci provozují malou dílnu s nádrží na vodu, ohřívačem, výběrem svorek, odstředivkou namontovanou na gumové pneumatice a sušicí plochou. Vytvářejí návrhy, které tvoří naši řadu funky tye-dye tašek.

Celý proces jsem natočil na video.. Můžete ho vidět zde.

Mezitím zpět ve skladu začíná být super rušno. Tento týden dorazilo mnoho kontejnerů, což znamená, že mnoho produktů je opět na skladě... takže velmi zaneprázdněné období...

Přišlo nové zboží z Indonésie.. viz níže..

Je týden státních svátků, tak vám přeji hodně úspěšný a/nebo pohodový týden.

Další zprávy z Indie příští týden.

Namaste

David

Comments

Popular posts from this blog